יום חמישי, 29 בינואר 2009

ננעל כנס התקשורת לשנת 2009

מאת: שלום בר-אבי.
ננעל כנס התקשורת שהתקיים היום משעות הבוקר ב"אשכול הפיס" בתיכון "זינמן". הכנס אירח את צמרת המשפט הישראלי, שר המשפטים דניאל פרידמן,את צמרת התקשורת האזורית, עורכים מנכלי"ם, עיתונאים, ראשי מערכות,מולי"ם ומגישים. הכנס דן במספר נושאים מהותיים וחשובים וכמובן גם ערכיים, במהלך היום. את הכנס פתח שר התקשורת אריאל אטיאס מתנועת ש"ס. הכנס הופק על ידי עמוס שריג מ "שריג הפקות ותקשורת", וכן על ידי מאיר חזן מנהל אגף הצעירים בעיריית דימונה. בין יתר הנושאים שלובנו היום היו הדברים הבאים. המעבר מתקשורת לפוליטיקה - והאם המעבר מחייב תקופת צינון? האם קיימת השפעה של התקשורת על עולם המשפט ובאיזו מידה? האם לתקשורת המקומית יש השפעה על סדר היום הציבורי מול נבחרי הציבור בערי הפריפריה? והאם ערי הפריפריה זוכות למינון נכון של חשיפה תקשורתי ארצית? את הכנס לתקשורת הנחה העיתונאי הכתב לענייני משפט של הערוץ השני גיא פלג. בכנס נכחו כל צמרת עיריית דימונה, תלמידי התיכונים, צמרת מערכת החינוך, צמרת מנהלת הרווחה ובראשם מרינט וקנין סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה, ומשה נחום ראש המנהלת לחינוך ורווחה, מנהלי אגפים, היועץ המשפטי לעירייה מר' מנחם בן טובים, ועוד. ראש העיר נאם בפני באי הכנס, ואף נטל חלק פעיל בדיוני הפאנלים, כמו כן זכה כהן לשבחים רבים על התנהלותו בכלי התקשורת הארצית והאזורית, והצבתה ומיצובה של דימונה במקום גבוהה מאוד. "גיא פלג הכתב המשפטי של ערוץ 2 אשר הנחה את הכנס אמר: "מאיר כהן הצליח בעמל רב לגמד את המסכנות ולהניף בגאווה את דגל ההצלחה וגרם לנו לחשוב פעמיים לפני שאנו מזכירים את דימונה".
כתבי עורכי והמולי"ם של המקומונים בעיר החרימו את הכנס.
מה שבהחלט צרם והיה גלוי לכל עיין זו החרמת הכנס לתקשורת מצד המקומונים. אלו בדיוק אותם המקומונים ש "גזרו" קופון כלכלי על פרסום בעמודים שלמים אודות הכנס. כתב ועורך המקומון "השבוע בדימונה" שי מלול, היה אמור ושמו הופיע על ההזמנות להיות שותף באחד הדיונים, בהגינותו יש לומר הוא אף טרח להסביר לפונים אליו כי הכנס לא ממש מעניין אותו. כך עשו המולי"ם, עובדיהם, וכתביהם. הם פשוט נעלמו מן הכנס. "בכיר בעיריית דימונה אמר בתום הכנס על העלמותם המסתורית מכנס התקשורת של המקומונים: "הם באים לדרוש טובות וסידורים באים לגבות כסף על חשבון משלם המיסים מפרסומים, אך לא באים ליטול חלק בהוויה הדימונאית ובכנסים חשובים מאוד הנערכים בעיר. להבא נשקול בכלל את הכללתם בכנסים חשובים ובכלל".
ארגון ההורים נעדר מהכנס.
למרות ההזמנות שהגיעו לארגון ההורים העירוני איש מהם לא טרח להגיע לכנס התקשורת, כניראה שהם כבר יודעים הכל על התקשורת ולא ניתן לחדש להם מאומה.
מנהיג העובדים נכח ונטל חלק.
ארמונד לנקרי יושב ראש מועצת מפעלי ים המלח היה בין הראשונים להגיע לכנס התקשורת, אישי ציבור, עיתונאים ושר התקשורת הסתודדו עמו דקות ארוכות והודו לו מעל הבמה המרכזית על נוכחותו.
ההצלחה הגדולה.
הכנס נננעל בשעות הערב המוקדמות ואפשר לומר בביטחון רב כי הכנס היה הצלחה כבירה בכל קני מידה. הדיונים היו ברמה גבוהה ביותר, צמרת המשפט והעיתונות הישראלית היו נוכחים באולם. רבים מתושבי דימונה באו לשמוע ולהשמיע, הדיונים היו פוריים, וללא צל של ספק דימונה והעומד בראשה מאיר כהן יכולים לסמן "וי" בגאווה על עוד אחד מהכנסים החשובים אותם דימונה מארחת. כאן המקום לציין כי תמונתו של גלעד שליט וכיתוב המזכיר את דבר שביו היה מונף במהלך כל הכנס באולם האשכול.
התמונות באדיבות: עמוס שריג.

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק