יום ראשון, 11 בינואר 2009

ואנחנו.... גם ב "שער העיר"

מאת:צוות ,דמיונה" ו "שער העיר".

מאת: יגאל זוהר ושלום בר-אבי.

רק לפני שבועיים פרצנו לאוויר עם העיתון האינטרנטי הראשון "דמיונה". התגובות לא איחרו לבוא, היו מי שטרחו מאוד והחמיאו ופרגנו במלא החופן, אך היו גם מושכי קולמוסים שלצנינים היה האתר החדש בעיניהם, כי סיכננו את מעמדם כמעצבי דעת קהל ובעיקר כי גילנו שאין להם "אג'נדה" (סדר יום ציבורי) ראויה. נמאסה עלינו "השיטה" כי המקומונים כותבים ומפרסמים כטוב בעיניהם, בבוקר ממליכים מלך, ולעת ערב מורידים אותו ביגון שאולה, מבלי לתת לציבור את הזכות להגיב, וחמור מזה, שלא נתנו למכותב את הזכות הבסיסית להגיב את שנכתב עליו. החלטנו, אני שלום בר-אבי כעיתונאי ויגאל זוהר כבעלים של 2 האתרים הכי גדולים בארץ, לשים סוף למצב ולהגיש לכם חדשות ללא מירכאות. באתרים אלו, לא רק אנו מדווחים וקובעים לכם עובדות בשטח, אלא אתם הגולשים הקוראים, מגיבים ללא צנזורה, ללא קומבינה, ללא שמור לי ואשמור לך, ללא הצורך בלשמור בסוד קומבינות של "עורכים" ו"כתבים" היורקים לבאר ממנה הם שותים. (לעת עתה אנו שומרים על שתיקה, אך אם תמשך המגמה של כתיבה אישית בתגובות באופן אישי נחשוף כמה וכמה פרטים שהמכותבים יאלצו לעזוב את העיר מהבושה) לצערי הרב היה עיתון כזה בדימונה והוא נעלם משיקולים כלכליים, "הצבי" שמו, רק שם יכולתם באמת ובתמים לקבל עיתונות אמיתית ורצינית. וגילוי נאות מחויב המציאות כאן, לו ,"הצבי דימונה", היה קיים עדיין, לא הייתי רץ להרפתקה של עיתון אינטרנטי (שלום בר אבי). אך ראינו בחודשים האחרונים כי העיתונות המקומית נתונה לחסדי אנשים שכל מטרתם הוא קידומם האישי בדרכים נלוזות, ויושר והיושרה נעלמו מהנוף, החליט הבעלים יגאל זוהר לשנות את המפה העיתונאית הבעיר ויהי מה. והכול למען המטרה הנעלה ביותר, לא רק לעצב דעת קהל כי אם לדווח אמיתית ולא מגמתית. כאן לא תקראו כתבה שהומצאה בשל מצוקה כלכלית, ויש דוגמאות כאלו למכביר. לא תקראו כתבה על "עמידר" רק כדי לסגור חשבון עם החברה המשכנת. לא נחסל חשבונות עם נבחרי ציבור כי לא קיבלנו הנחה בארנונה או כי מאיר כהן לא ענה לנו לפון. או הפקידה ב "ביטוח הלאומי" לא התאפרה לשביעות רצוננו. כאן תקבלו תקשורת אחרת לא מגמתית אלא מדווחת מהשטח ועם הזכות להגיב בזמן אמת. וזמן לדבר אמת באנו היום אז נחשוף את הקלף לו ציפתם ממזמן. כן, כן, אם והיה ונצליח למנף את האתרים ולהופכם לרווחיים כלכלית ונצליח לשכנע את ציבור המפרסמים כי אצלנו הוא יקבל יותר, אז למה לא? בושה להרוויח? התשובה היא לא. בושה להרוויח שלא ביושר, בושה להחזיק בעט כמו בכלי נשק מאיים, בושה להפחיד אנשים ובעלי משרות רק כי "אני" עורך ראשי, זו בושה. בושה למנף את עצמך באמצעות מסע הפחדות מחריד, בושה לכתוב לא אמת, בושה להלבין פני אדם ברבים תחת הכותרת "עיתונות". אני הבעלים יגאל זוהר לא "מרסן" את הכותבים ואת המגיבים, אלא נותן כר נוח לשימוש באתר לצורכי "זכות הציבור להביע את עצמו בלי דיקטטורה". זה המוטו שלי, אתן במה לכל מי שרק ירצה, אצלי כותבים מרצון וללא שכר, אצלי כותבים כי זה העת להתעורר ולשנות את דימונה הישנה ולטובת דימונה חדשה רעננה צעירה ומובילה, האתרים הללו "דמיונה" ו "שער העיר דימונה" באו לקדם צעירים ולא לשייך אותם לקטגוריות מקובעות. כן, אעמוד כבלוק חוסם נגד לשון הרע, נגד הכפשות צהבות ומגמתיות, אחסום חיסולי חשבונות פוליטיים על חשבון יוקרתו של האתר או העיתון האינטרנטי. אך כל השאר פתוח לכל תושבי דימונה מכל הרבדים.

ולעצם כתיבתה של ענת חובב, ענת כותבת את אשר על ליבה, ענת משדרת את חלומה, ענת לא מדווחת מהשטח, ענת היא דעתנית ודעתה חשובה לי כמו כל דעה אחרת, לכן בעניין ענת חובב אני שקט כי כולנו מכירים את סגנונה ואת אהבתה ורצונה בעיתונות וחינוך חופשי.

לעניין העיתונאי שלום בר-אבי, המקומונים עד לא מזמן ניזונו ממנו ומכתבותיו ושיחרו לפתחו יום ולילה, שלום הוא היחיד בעיר המחזיק תעודת עיתונאי חדשות, לא ספורט ולא דבר אחר, היחיד עם רקורד של חדשות טלוויזיה, רדיו, וכתיבה עיתונאית כתובה, היחיד שלשכת העיתונות הממשלתית אישרה אותו ככתב מהעיר וכל עוד זו הסחורה שהוא מספק הוא שייך לחבורה שלנו באתרים.

ולעצם המהפכה, אני נשוי ואב לילדים ומאושר בחלקי, אני עובד ומסודר בחיים וכל חלומי הוא שינוי סדר היום הציבורי בעיר, ראיתם מה עשתה הקמת המנהלת לחנוך ורווחה בעיר? אז בדיוק זה המודל הקמת מנהלת עיתונות חופשית ונקייה בעיר שתעבור דרך המסננת של האתרים המכובדים הללו.

לסיום, יצאנו לדרך חדשה מלאה תקווה, אין לנו רצון או חשק להתעסק בקטנות, אך אם נגרר נדווח על הכול ללא מורא או חשש, לא באנו למלחמות אלא ליצור עיתונות שונה, הפלחים הם שונים אך המכנה המשותף הוא השלם. אתם רוצים להצטרף? השארנו דלת פתוחה, רוצים לחשוב ואז לבוא? גם אז הדלת פתוחה, רוצים לחבל? תמצאו דלתות חסינות מייאוש.

שלכם באהבה רבה כל הצוות של "דמיונה" ו "שער העיר דימונה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה