יום חמישי, 29 בינואר 2009

עינוי הדין של אביגדור ליברמן / דעה אישית

מאת: שלום בר-אבי.
כמה עוד אפשר לחקור? את מי לא חקרו? אילו אמצעים המשטרה, הפרקליטות, ויחידות הסמך של המשטרה לא הפעילו כדי להביא את החקירות של ליברמן לסיומן? ושוב אין אפילו בדל של כתב אישום נגד האיש. בעיניי ועל פי השקפת עולמי השמאלית ליברמן אפילו לא ראוי להיות בכנסת ישראל בשל דעותיו הפוליטיות. אך לנצח אי אפשר להשאיר אדם אזרח במדינה כל חיו תחת מעטה של חקירות משטרה. אם פשע האיש ויש תשתית של ראיות להעמידו לדין, ימהרו ויגישו נגדו כתב אישום. אבל אם אין יואילו נא החוקרים לומר למר ליברמן כי אין נגדו די ראיות והחקירות יסתיימו. ברמה העקרונית הייתי יותר משמח אם ליברמן ומה שהוא מייצג ייעלמו מהנוף הישראלי הפוליטי, אך לא באמצעות הפחדה וזריעת דיסאינפורמציה או חבלה במערכת בחירות באמתלה של חקירת משטרה. זו לא הדרך וזו לא הדמוקרטיה אליה אני שואף לחנך את הדור הבא. גם אם והיה והמועמד לכנסת אכן עבר איזו שהיא עברה פלילית בוודאי היה זמן למשטרה לבדוק את הפרטים, לחקור לעומקם של פרטים, ולא לפצוח בריקוד החקירות מספר ימים לפני הבחירות. בדמוקרטיה הישראלית ובשיטות החקירות כבר ראינו ראש ממשלה מודח ללא כתב אישום, ראו מקרה אולמרט. ראינו נשיא מדינה מודח ללא כתב אישום ראו מקרה קצב. איני רוצה לראות איך המשטרה "מורידה" מועמד מהמרוץ לכנסת תוך פיזור עננה של חשדות לפלילים שבסופו של יום מולידים ריק. הייתי בעבר פועל ואני פועל כיום במלא כוחי בלשכנע את מקורביי שלא להצביע בעבור ליברמן, אבל לא הייתי משסה בו את חוקרי המשטרה כדי להורידו מן המרוץ הדמוקרטי. אביגדור ליברמן הוא בן העם היהודי, ציוני בהשקפת עולמו, ועל פי השקפת עולמי הוא קיצוני ימני, אך המרחק בין לחלוק על דעתו לבין להכשילו בפלילים וזה רק על מנת לייצר דמוקרטיה אני מוחא בכל פה. מהותה של הדמוקרטיה היא שאני מתנגד לדעתו של האחר אך אלחם בכל כוחי כדי שהוא יוכל להשמיע את דעתו. היום זה ליברמן ומחר זה יכול להיות כל אדם או קבוצה פוליטית כזו או אחרת. לכן יש למחות על הנעשה לליברמן שבועיים לפני הבחירות. ברמה העקרונית אני מאחל לליברמן שיכשל כישלון חרוץ במערכת הבחירות, ולמשטרה אני מאחל שתרד במהירות לעומקם של דברים, אך אי אפשר במדינה מתוקנת להטיל כתם על אדם עוד לפני שבכלל נסתיימו הבדיקות לגביו. אם יתברר כי דבק בו רבב הרי יש למנוע ממנו כל דריסת רגל בפוליטיקה הישראלית ובבית הנבחרים. אך אם אי אפשר להוכיח אחרת, הניחו אותו לנפשו. המשטרה צריכה לתת לדמוקרטיה לחגוג מבלי שתתערב אלא אם כמובן אדם או קבוצה עברו על החוק הפלילי.
ותקנו אותי אם אני טועה, שבת שלום ומבורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה