יום שני, 9 בפברואר 2009

מחר "יום הדין" של המפלגות הגדולות, וגם....יום הבוחר.

מאת: שלום בר-אבי.
ארמונד לנקרי יו"ר מועצת מפעלי ים המלח ובכיר בתנועת "הליכוד" משיב לנו על מספר שאלות הקשורות ליום הבוחר. הופתענו לגלות כי לנקרי שולט במערכת הזו בצורה מעוררת התפעלות. יתרה מזו, סניף "הליכוד" בעיר התכנס אמש לקראת הקרב הפוליטי האחרון לקראת יום שלישי. גם בסניף המקומי של "הליכוד" בעיר מבינים כי הקרב הפוליטי אינו בין "העבודה" ו "הליכוד" או "קדימה" אלא דווקא מול "ישראל ביתנו" של ליברמן. בני ביטון אמר זאת חד וחלק ותדרך את הפעילים להפעיל את מלא העוצמה נגד אביגדור ליברמן. סניף "ישראל ביתנו" שלא נסגר כלל עוד מהמרוץ המוניציפאלי כבר סיים את התדרוך וההערכות והם בטוחים כי הם יהיו הפתעת הבחירות של 2009. "הליכוד" הוציאו את כל התותחים אל השטח. ארמונד לנקרי יו"ר מועצת עובדי ים המלח הצליח אמש לגרום לסניף להראות הכי מלוכד שאפשר ולא איפשר לשום סדק פוליטי פנים ארגוני לצוץ או להרים ראש. ובניגוד לבני ביטון שביקש לעורר את השטח נגד אביגדור ליברמן בחר ארמונד לנקרי להציג תזה משלו ואמר: "אנחנו חייבים להציג אחידות כוחות לעבוד במלא הקיטור ולהוכיח כי אנו ראויים להחזיק ברסן השלטון" אמר לנקרי והוסיף – "אני פונה לכל הפעילים שלנו ולכל הרכזים וראשי הגושים, הימנעו מפרובוקציות, הימנעו מוויכוחי סרק, המטרה שלנו היא כמה שיותר פתקים של "מחל" בקלפי בצורה תרבותית תוך הפעלת שיקול דעת בוגר ואחראי – שלא יסיחו אתכם מהמשימה, אל תריבו עם איש כבדו את הזולת הפגינו עוצמה ולצידה גם רגישות ופייסנות המאפיינת את עירנו ואת תנועתנו". ארמונד לנקרי החזיק בנתונים "היבשים" לכאורה שאלו הם שיעשו את מערכת הבחירות לטיפה מעניינת. הגוש שימשוך אליו את "האש" החזקה ביותר מבחינת "אווירת בחירות" יהי הקלפי בבית הספר "עמי אסף" בראש הגוש יעמוד משה עמרם אחד האנשים החזקים בסניף הליכוד ומחובר אידאולוגית ואישית לארמונד לנקרי. בסיבבת הקלפי שבבית הספר "עמי אסף" ריכז הסניף הליכודי את מירב במאמץ כדי לשמור ולהישמר מפני "בריחת קולות" לכיוון "ישראל ביתנו". ארמונד לנקרי הוא האיש הצפוי להוביל את הסניף לקראת הבחירות לעירייה תוך ארבע וחצי שנים והוא זה שמקווה להיות האיש החזק בסניף. אמש ניסו פעילים למשוך את לנקרי אל תוך הרכילות הפנים סניפית והוא ביד אומן ושכל ישר החזיר את הפעילים אל תוך המשימה שהיא יום הבחירות. לנקרי נתן לנו הצצה נדירה לתוך המספרים הארציים שיעשו את יום הבוחר ליום מעניין.
המספרים שכתובים בספרים.
כאמור לנקרי השיב לנו על השאלות והציג את המספרים.
בספר הבוחרים של מדינת ישראל רשומים היום 5,278,985 אזרחים מעל גיל 18. בדימונה יש 26,457 בעלי זכות הצבעה כ 26 אחוזים מהם הם עולים חדשים. מספר הקלפיות הוא - 9,263 קלפיות. לעומת ההתלבטות הקשה של הבוחר התהליך לבחור הוא קצר מאוד ולא אמור לעבור את הדקה וחצי בין מצביע למצביע. הזדהות בתעודת זהות, רישיון או דרכון בתוקף ועם תמונה ברורה, קבלת מעטפה מוועדת הקלפי, בחירה בפתק המפלגה הרצויה מאחורי הפרגוד, ובסיומה הכנסת המעטפה החתומה עם הפתק לקלפי. פתק לבן משמעותו פתק פסול. בשעה 22:01 מונה כל ועדת קלפי את הפתקים ומעבירה את הנתונים לוועדת הבחירות המרכזית, בבניין העירייה. השלב הבא הוא חישוב המדד למנדט אחד – כיצד עושים זאת? זה פשוט מאוד. מספר הקולות הכשרים - בניכוי אלה שלא עברו את אחוז החסימה - חלקי 120. בפעם שעברה היה מדובר ב-2,954,734 קולות "עוברים", לאחר שמכלל הכשרים הופחתו 182,690 פתקים של מפלגות שלא עברו את הסף. לפיכך, מנדט אחד בכנסת היה שווה 24,719 קולות. מהוא הסכם העודפים, וכיצד הוא בא לידי ביטוי? גם לזאת התשובה של ארמונד לנקרי היא פשוטה: "המפלגות אשר חותמות על הסכמי עודפים, במסגרתם הן מעבירות זו לזו את עודפי הקולות, וזאת בניסיון להכניס ח"כ נוסף. מבין כל שתיים שחתמו, זו עם העודף הגדול יותר זוקפת לזכותה את העודף כולו.
שאלנו את לנקרי ארמונד – למי יש כבר הסכמי עודפים?
ולנקרי השיב בבהירות. "למפלגת "העבודה" יש הסכם עם "מרצ", לליכוד עם "ישראל ביתנו", ל"קדימה" עם "הירוקים", ל "בית היהודי" עם ה "איחוד הלאומי", ל "גמלאים" עם "צבר", לש"ס עם "יהדות התורה", לחד"ש עם "הרשימה הערבית המאוחדת" ו "לישראל חזקה" עם "התנועה הירוקה"-"מימד".
שאלנו לסיום את לנקרי ארמונד מתי נדע סופית את תוצאות מערכת הבחירות?
לנקרי השיב: "פרסום התוצאות הסופיות צפוי להתפרסם רשמית רק ביום חמישי אחר הצהריים. אני מאחל לכל תושבי דימונה יום בחירות מוצלח, אל תגבירו ביניכם שנאה מיותרת ותחרות שאינה במקומה, יום הבחירות הוא יום החגיגה הדמוקרטית של תושבי המדינה, אל תקלקלו את החגיגה, היום הזה יחלוף ואנו נמצא את עצמנו חיים איש למען אחיו, חזקו האחד את השני, הגישו זה לזה סיוע בכל תחום, וזכרו כוחו של עם ישראל נמדד באחדותו".

תגובה 1:

  1. נו מה עוד ניתן להגיד על הזוג המדהים הזה למען הקהילה
    ארמו לנקרי ומשה עמרם פשוט פצצת אטם שאף אחד לא ינסה חעצור אותם

    השבמחק