יום שלישי, 10 בפברואר 2009

מחוז דרום מוביל במיחזור



מאת:ירון הרוש

בכ-90 אחוז מבתי הספר והגנים ממחזרים חומרים ומחזיקים מתקנים לאיסוף נייר ובקבוקים במסגרת ציון שבוע שמירת הטבע במערכת החינוך וחגיגות חג הט"ו בשבט, מחוז דרום מפרסם: כ-90 אחוז מבתי הספר במחוז דרום ממחזרים חומרים ובלמעלה מ-50 אחוז יש תוכניות לחיסכון בחשמל ובמים.
ברוב בתי הספר פינות מיחזור לסוללות ולנייר ומיכלים לאיסוף בקבוקים. למעלה ממחצית מבתי הספר הקימו גינות אקולוגיות וכשליש ממוסדות החינוך אימצו אתר טבע ודואגים לשימורו.
בתי הספר היסודיים במחוז מפתחים תוכנית מוסדית לחינוך סביבתי בשילוב עם תחומי הדעת: מדע טכנולוגיה, מולדת וחברה, גיאוגרפיה, חינוך חברתי, יהדות, אומנות. תחילת שנת הלימודים הנוכחית, תשס"ט, הוכרזה כ"שנה ירוקה" במטרה להגביר את המודעות לסוגיות של איכות הסביבה כבר בגיל צעיר וחינוך לשימוש יעיל במשאבי טבע. בהתאם לזאת, גיבש המשרד תשתית לפעולות ירוקות, שיהוו חלק בלתי נפרד מהתרבות הבית ספרית במהלך השנים הבאות.
מנהלת מחוז דרום, עמירה חיים, הביעה את שביעות רצונה מהנתונים שנאספו בתחום שימור הסביבה במחוז וציינה כי היא מקווה שמגמה זו תישמר ותעמיק וכי המחוז ילווה ויתמוך מקצועית בבתי הספר ככל שיידרש. עוד ציינה חיים, כי חובתה של המערכת היא לגדל את התלמידים, דור העתיד, להפנמה עמוקה של חשיבות שימור הסביבה ולהשרשת תרבות ואורח חיים המקדמים חשיבה ירוקה. "מוטלת עלינו החובה לחנך את תלמידינו ללקיחת אחריות אישית בכל הנוגע לשמירה על כדור הארץ שלנו", ציינה חיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה