יום שישי, 6 בפברואר 2009

מאמרים ופרפראות על פרשת השבוע עם הרה"ג ניסים חמו שליט"א חבר מועצת העיר חב"ד.

בכל סוף שבוע אנו נפגשים שוב בעיתון האינטרנטי הראשון של העיר ב "דמיונה" ומעלים שאלות והבהרות על פרשת השבוע. כמובן שכל התכנים לקוחים מתוך שיחותיו של הרבי מלובביץ על התורה. גולשים יקרים הבה נתחיל בשיחה השבועית שלנו. והשבת אנו בפרשת "בשלח" או הקרויה בפי חז"ל "שבת שירה".
שירת הנשים אז והיום.......
"ותען להם מרים שירו ל – ה'......" (ספר שמות טו' כ"א)
השבת גולשים וגולשות יקרות אקדיש את דברי פרשת השבוע לנשות דימונה בפרט ולנשות ישראל בכלל.
נשים יקרות
בפרשתנו כתובה שירת הים, התורה מבחינה כאן בין שירת הגברים ובין זו של הנשים שהייתה שמחה הרבה יותר. בתופים ובמחולות, זו הסיבה שהפטרת השבת מוקדשת לשירתה של אישה דווקא – שירת דבורה. מסופר במדרש שגם מלאכי השרת חפצו לומר שירה. אך הקב"ה עיכבם עד שתסתיים שירתם של בני ישראל. לפי מדרש אחר אמר להם הקב"ה שישירו רק לאחר שיסיימו הנשים את שירתן, והכתוב מציין "ותען להם מרים, להם ולא להן שאז היא זו שנתנה את הרשות למלאכים לשיר ל ה'.
הנשים סבלו יותר.
למה באמת הייתה שירת הנשים בשמחה גדולה יותר משל הגברים? משום שבמצריים סבלו הנשים יותר מהגברים. הגזרה האיומה ביותר של פרעה הייתה "כל הבן היילוד היאורה תשליכוהו" לב אם אינו מסוגל לשאת זאת וכאבה עמוק לאין שיעור מכאבו של אב אח דוד או סבא, משום כך בעת הגאולה הייתה שמחת הנשים עמוקה יותר מזו של הגברים. סיפורי התורה נושאים בחובם לקח נצחי לכל הדורות גזירות פרעה מופיעות בכל דור ודור אלא שבהן לובשות אופי שונה. פרעה המצרי ציווה להמית את ילדי ישראל מוות כפשוטו בהטבעתם במימי הנילוס. ואילו בכל דור קם לנו "פרעה" אחר המתנכל בצורה אכזרית אחרת ושונה מזו של "פרעה" המצרי".
אתגר לאמהות.
כשם שבמצריים סבלו בעיקר הנשים מגזרות פרעה כך בימנו נקראות הנשים דווקא להתמודד עם אווירת הרחוב ולדאוג לחינוך אמיתי ערכי ומושתת על אמונה ויראה. המשימה מוטלת על האישה כי היא זו שנמצאת הכי הרבה זמן עם הילדים, והיא זו שמתמודד עם "גזרות פרעה" המודרני, והיא זו שמנצחת בסופו של יום ובסופו של תהליך היא זו שתשיר את שירת מרים ודבורה.ולסיום נשות ישראל היקרות רק שתדעו כי בסופו של תהליך תדע כל אישה בישראל את עוצמת כוחה ואת הזכות הגדולה שנינה לה לגדל דור יהודי אמיתי. על ידי עמידה עקבית על עקרונות החינוך היהודי. תוך דחייה בתוקף של השפעות העולם. נשות ישראל יזכו לראות נחת אמיתית מהילדים ולשיר את השירה בגאולה השלמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה