יום רביעי, 18 בפברואר 2009

ממטעמי המטבח של האתר - עם דודו גרינברג

בכל יום רביעי לקראת סוף שבוע נארח אצלנו את השף והמרצה לקולינריה ב "מכללת השף" מר' דוד גרינברג מדימונה
השבוע השף דוד גרינברג מכין לנו כדורי בשר באפונה, פול וארטישוק.
המצרכים לתערובת הקציצות: כ 300 גרם בשר בקר טחון, ביצה אחת, 2 כפות פירורי לחם, כף שמן, חופן פטרוזיליה קצוצה, כף שלמה שום כתוש מלח, פלפל, פפריקה אדומה, כורכום. לתבשיל: חבילה שלמה של כוסברה קצוצה, מעט שמן זית, כף גדושה שום כתוש, כפית פפריקה אדומה, כפית כורכום, מלח לפי הטעם, כוס אפונה קפואה, כוס פול ירוק קפוא, 5-6 תחתיות ארטישוק חתוכות לרבעים, חצי לימון טרי, כף אבקת מרק.
אופן ההכנה:
עתה אנו מכינים את תערובת הקציצות: מערבבים את כל החומרים, ונותנים לנוח קצת ביחד, לספיגת הטעמים. בינתיים מערבבים בסיר - על השיש ועדיין לא על האש: שמן, שום כתוש, פפריקה, כורכום. מערבבים לעיסה אחידה. ואז שמים על האש, כשמתחיל לצאת הריח של השום המיטגן קלות (לא להשחים ממש) מוסיפים פנימה חבילת כוסברה קצוצה ומערבבים ומטגנים כמה דקות מוסיפים לסיר כוס אפונה, כוס פול (ישר מההקפאה) ואת רבעי התחתיות של הארטישוק - אפשר קפואים ואפשר מקופסת שימורים. מערבבים היטב ומבשלים כמה דקות על אש גבוהה עד שכל הנוזלים מתאדים. קוצצים 3 פרוסות של לימון טרי לקוביות, מרחיקים את החרצנים, מוסיפים לסיר מוסיפים כף אבקת מרק, מלח לפי הטעם, ומים עד לכיסוי מביאים לרתיחה בזמן שרותח מכדררים כדורים קטנים מעיסת הקציצות בערך בגודל של כדורי פלאפל, וזורקים פנימה מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים עד שרוב המים מתאדים. בתיאבון!
בכל יום שישי תוכלו לקבל טיפים ומתכונים מהשף בשידור חי באמצעות "רדיו קול דימונה" 106 FM בשעה 9:00 בבוקר. הפעם השף גרינברג יכין איתכם בשידור חי בצק בשר בקר בציפוי בצק עלים ברוטב פטריות. תוכלו לחייג לשף ולשוחח עמו בטלפון ישיר לאולפן 08-6571948

תגובה 1:

  1. ל שלום כל הכבוד על הרעיון היפה שלך.תוכל גם לעשות מתכונים הודים .
    אוהבת רוזי שפר

    השבמחק