יום רביעי, 4 במרץ 2009

משה עמרם קרוב משפחתו של ארמונד לנקרי מדבר לראשונה: "אסון למרקם החברתי".

מאת: שלום בר-אבי.
פרשת הדקירה ב "מפעלי ים המלח" ממשיכה להסעיר את המפעל ובעיקר את העובדים. צמרת ההנהגה של ציבור העובדים גינו בכל תוקף את המעשה - מאז התאשפז לנקרי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע נמצא לידו קרוב משפחתו משה עמרם שלראשונה מתפנה לומר לנו את הדברים הבאים מתוך תקווה לזעזע את החברה הישראלית. "הדקירה הזו ברוך ה' עוד תשכח בימים הקרובים. אך הפציעה היא בעצם פגיעה במרקם העדין של עובדים מול הנהגת עובדים. מדובר באירוע חמור מאוד, אירוע שיש לגנותו בכל פה. אירוע שאין להשאירו רק בידי מערכת המשפט, אלא יש לדון בו בכל מקום בו מתנהלת מערכת יחסים בין עובדים לבין נציגות ועד עובדים. לדעתי יש אף להביא לחילחול מאסיבי של נושא האלימות בבתי הספר והתיכונים, יש לבצע בדק בית יסודי למען לא יישנו מקרים כאלו בעתיד. תודה לאל שבמרומים שמדובר בפציעה יחסית קלה, זה היה קרוב מאוד מאוד לדקירה בעלת אופי פוגענית והרסנית יותר. מהמקרה הזה לנקרי יצא מחוזק יותר, וימשיך בכל כוחו ועוצמתו לייצג עובדים בדרכו הנאמנה וישרת הדרך. אך אסור להזניח את הפרשה כאילו היא לא התרחשה. מצב רוחו של לנקרי מרומם והוא לו הדבר היה תלוי בו הרי היה סולח ומוחל. אך אין לנו את הרשות הזו לסלוח ולמחול לאחר פגיעה אנושה שכזו בבסיס המרקם בין העובדים לבין הנהגת העובדים בוועדים. אני מקווה שבמפעלים הגדולים יערכו אספות הסברה, ויתקיים דיון מעמיק בנושא, אני לא פוסל על הסף גם הגעתם של אנשי מקצוע שישוחחו על הפרשה עם העובדים. לנקרי אדם חזק מאוד, אך הפגיעה במרקם מערכות היחסים היא פגיעה תדמיתית קשה שיש לגנותה ולפעול למיגורה באופן מלא ומוחלט". סיכם משה עמרם.

2 תגובות:

  1. אני ענת אזולאי מבקשת מאלוהים שארמו יחלים ושהוא ובני משפחתו יחזרו לשגרה מה שעשו להם אין מחילה ארמו בן אדם שיודע להקשיב ולעזור בכל זמן וקשה לי להאמין מה שעשו לא אני מקווה שיבוא הדוקר על עונשו ושארמו ישאר אותו בין אדם אציל וחזק שיודע להילחם ושיקום מהר על הרגליים כי הוא מנהיג נערץ וימשיך להנהיג בעזרת השם גם את העיר אני ובני משפחתי תומכים בו בכל אנו לא שוכחים מה הוא עשה למענינו

    השבמחק
  2. משה חתיכת לוביסט לקקן

    השבמחק