יום שלישי, 3 במרץ 2009

זעם ותדהמה על אירוע הדקירה במפעלי ים המלח.

מאת שלום בר-אבי.
מערכת החדשות של אתרי האינטרנט בדימונה מביאים לכם בלעדית את כל ההתפתחויות בפרשת הדקירה ב "מפעלי ים המלח".
כך הכל התחיל:
בצוהריי היום בלשכתו של יושב ראש מועצת העובדים ארמונד לנקרי התפרץ עובד כלפיו בטענה כי קידומו לא בא לידי ביטוי כפי שהוא חושב שלף כלי חד ודקר את יושב ראש מועצת העובדים ארמונד לנקרי ואת בנו שני לנקרי ופצע אותם למרבה המזל באורח קל מאוד. לאחר טיפול במרפאת מפעלי ים המלח הם הובלו באמבולנס של מגן דוד אדום אל בית החולים סורוקה. שם הם עוברים בדקות אלו ממש סדרה של צילומים וככל הנראה בתום הטיפול הרפואי הם ישוחררו לביתם. בפעילות מהירה של משטרת ערד בגיבוי מפקד המחוז הדרומי ניצב יוחנן דנינו שעודכן בזמן אמת על ההתרחשות במפעל, נעצר מהר מאוד החשוד בן ה 29 תושב באר שבע המוכר כעובד המפעל, כחשוד לכאורה בדקירה. הערב הוא יובא בפני שופט בבית המשפט השלום בבאר שבע להאריך את מעצרו. ככל הנראה בני משפחתו ידאגו להבהיל אליו עורך דין שייצג אותו בפרשה.
בלעדי לגולשי "חדשות דימונה" – אנו מביאים לכם את כל התגובות לאירוע הדקירה החמורה בתוך המפעל אשר לא איחרו לבוא מכל קצווי הקשת ומכל המגזרים.
יו"ר ההסתדרות בנגב, מאיר בביוף מסר כי הוא רואה את האירוע בחומרה: "אסור בשום פנים ואופן לאפשר לאלימות מסוג זה לחדור לתוך המפעלים בדרום, גם אם יש אי הסכמות בין העובדים לבין הנציגות שלהם, זה לא יכול להידרדר למצב של שליפת סכינים".
יושב ראש מועצת עובדי רותם אמפרט שמעון סבן אומר: "אני המום ומזועזע עד לעמקי נשמתי, לנקרי היה אביהם של העובדים במפעל, אני רואה זאת בחומרה, אני מתפלל כי לנקרי לא יכנע לתכתיבים של אנשים שבחרו לקחת את החוק לידיים ולפעול בצורה פושעת. אני מקווה שמערכת החוק והמשפט בישראל ייתנו לנו נבחרי הציבור בתוך המפעלים את ההגנה המקסימאלית. אני מתפלל להחלמתם של שני וארמונד לנקרי".
יושב ראש מועצת עובדי פריקלאס איציק בן ישי: "אני המום ולא מאמין כי עובדים יכולים לפגוע בצורה חמורה ובוטה כל כך במנהיגי העובדים הדואגים להם בכל שעה, ושומרים על הזכיות שלהם. אני מגנה גינוי חריף ללא סייגים את המעשה ודורש מהמשטרה והפרקליטות שיענישו בחומרה את החשוד, ללא שום רחמים. כי היום זה ידידנו לנקרי ומחר זה אנחנו".
קרוב משפחתו של לנקרי, אבי בן זיקרי, המשמש כמנהל יחידת ההסברה של עיריית דימונה שהוזעק אל בית החולים סיפר כי האב והבן סובלים מפצעים שטחיים והם מקווים שכבר היום הם ישוחררו לביתם.
בכירים במשטרה: " אנו רואים בחומרה כל תקיפה באשר היא של אדם כנגד זולתו. התקיפה בתוך המפעל חמורה מאוד והיא תחקר לעומקה, לא נהסס להמליץ לפרקליטות בתום החקירה על הגשת כתב אישום חמור".
ראש העיר מאיר כהן: "מדובר באירוע נפשע של ממש לדקור אב ובנו על רקע של חילוקי דעות בתוך המפעל זהו חציית קו אדום שאסור שיתרחש. אני מאמין במשטרה, בזרוע החוקרת, ובמערכת המשפט שתעמיד לדין ותעניש בחומרה את החשוד.
ממלא מקום ראש העיר אלי בורנשטיין: אין לי מילים לתאר את התיעוב שאני חש כאשר משתמשים בכוח הזרוע במקום בשכל הישר. אני מאחל לו החלמה מהירה ומושיט ידי למשפחה לכל דבר שבו אתבקש לסייע להם".
סגנית ראש העיר מרינט וקנין: "מעשה חמור ונתעב, אין לי את כל הפרטים אך אני בטוחה כי מערכת החוק והמשפט במדינה ידעו למצות את הדין עם החשוד ולרדת לחקר האמת".
יושב ראש ההסתדרות עופר עיני: "אירוע חמור ביותר, אני המום מזועזע וכועס מאוד, לנקרי ששם לנגד עיניו תמיד את ההגנה על ציבור העובדים נפגע דווקא במקום עבודתו על רקע קידומו של עובד. אני מאחל לו החלמה מהירה, בימים הקרובים ארד לדימונה לשוחח עימו ולבקרו ולשוחח עם העובדים. אני מאמין במשטרה ובמערכת המשפט שידעו למצות את הדין".
בכירים בהנהלת "מפעלי ים המלח" והבעלים של המפעל "האחים עופר" עודכנו תוך זמן קצר בנעשה במפעל, חלקם עשו דרכם מתל אביב דרומה לתמוך ביושב ראש מועצת העובדים ובבני משפחתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה