יום רביעי, 1 באפריל 2009

"שמש" המקומון שיהיה לכם קשה לאכול אותו.

מאת: שלום בר-אבי.
לפני הסיקור העיתונאי הרשו לי דעה אישית קצרה.
למעלה מ 14 שנה אני עוסק בעיתונות, עברתי דרך ארוכה בין תחנות העיתונות, טלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, חגגתי עם פתיחת מקומון "הצבי" בדימונה ועברתי לפניו ואחריו כאמור תחנות רבות. כל מקומון חדש סימן לעצמו ולקוראים מראש אג'נדה (סדר יום). המקומון "שמש" אותו כתבה וערכה ענת חובב פתח במלחמת העולמות. להגדרתה ולתפיסת עולמה של ענת יש 2 עולמות, עולם החושך ועולם האור. המקומון "שמש" שכולו סגירת חשבון עם כל מי שרק העז ולא יישר קו עם המשימה שלה, והוא פתיחת בית ספר דמוקרטי. ענת הטיפה בשער בת רבים הטפה קשה כואבת ומשפילה את אלו המוזכרים בעיתונה ודרשה מהם הוגנות יושר ויושרה ובעיקר קבלת תגובות. המקומון "שמש" לא פעל הבוקר באותה המידה אליה הוא מטיף, לא קיבל או פרסם תגובה מאסולין שמעון יו"ר ועד ההורים העירוני שהושמץ, ולא מקברניטי העיר שקיבלו בבוקר ה 1-4-2009 את אחד המקומונים הקשים ביותר לעיכול, או משלל השמות המוזכרים בו לשימצה כמו העיתונאי והעורך שי מלול.
מעניין איך העיתון ימשיך? האם ימשיך באג'נדה שלו שכולו הטפה חד צדדית? האם ימשיך במסע הנקם האישי נגד כל מי שלא יישר קו עם ענת חובב? האם כל מי שיש לו כסף בכיסו ימשיך להפיץ עיתון שמשרת את האינטרס האישי שלו? והאם אליבה ד "שמש" לעזאזל כולם ושיקפצו לה? האם העיתון ימשיך להיות כלי שרת לסחיטת הראשות שתיישר קו עם הכותבת והעורכת? האם גם אני אישית בעקבות מאמר זה יזכה לקבל פצצה לפרצוף ואשלם מחיר? ימים יגידו........עד כאן דעתי האישית.
ולכתבה כפי שאנו נוהגים לפרסם כל או כמעט כל חדשה המתרחשת לה בסביבתנו.
הבוקר פרץ לעולמנו מקומון חדש העונה לשם "שמש". אין לו תעודת זהות ברורה אין אנו יודעים מי עומד מאחוריו? ומה מניעיו? כל אשר אנו יודעים מקריאה בעיתון הוא שענת חובב היא העורכת והכותבת היחידה במקומון. העיתון החדש חף מפרסומות, ערוך כל כולו מדעה אישית של הכותבת והעורכת ונטול חדשות ואינפורמציה חדשה לכלל הציבור. הוא מופץ חינם בכמה מאות עותקים שנחטפו ביום רביעי בבוקר כמו לחמניות טריות. העיתון מלווה בתמונות אילוסטרציה ב "שחור לבן" מוזכרים בו השמות של אלו שרצתה וחפצה הכותבת והעורכת לסגור עמם חשבונות. הבוקר נפתחה למעשה מלחמת המקומונים, שמש נגד כל העולם..... נגד פנחס אסרף הבעלים של המקומון "מביט" המכוון בעיקר לאוכלוסיה הדתית בעיר, נגד שי מלול עורך וכותב ראשי ועיקרי ב "השבוע החדש"...... נגד יו"ר ועד ההורים אסולין שמעון המתנגד להקמת בית הספר הדמוקרטי וטעמיו עימו...... נגד מערכת החינוך שלא נענתה לתכתיב של חובב לפתוח ומיד בית ספר אלטרנטיבי (ומן ההגינות להזכיר כי היא פעלה בשליחות מערכת החינוך ואף משכורתה שולמה על ידי מערכת החינוך ישירות לבית המתנ"ס ומשם לחשבון הבנק של הכותבת והעורכת) נגד הראשות (והעומד בראשה) שלא מיישרת קו עם העיתונאית..........
מה לא תמצאו בעיתן? לא תמצאו חדשות, לא תמצאו עדכונים, לא תמצאו פרסומות, לא תמצאו חסויות, לא תדעו לעולם מי עומד מאחורי ההפצה השיווק והמימון להדפסה.
מה כן תמצאו? את דעתה האישית של ענת חבב, את האג'נדה אותה היא מקדמת, את סגירת החשבון הנוקב עם אלו שהיא בחרה "לשפד" וקריאת תיגר על כל מי שינסה לפגוע בה בעתיד הקרוב או הרחוק.
זו עיתונות? לא!!! אל תתבלבלו לא מדובר בעיתונות!!! אלא במערכת בת מספר עמודים שבאים לסגור חשבונות נקודה. לא שהעיתונות המקומית אליה הורגלתם פועלת על פי כללי אמות המידה המקובלות וגם שם יש מה לתקן ולשפר, אך הפעם ללא צל של ספק נחצו קווים אדומים שבשום מקום נורמאלי לא הייתה מתרחשת הדרמה נוכחית. פעם היו לוקחים לחורשה את האדם "ומפוצצים" אותו במכות, היום מוציאים מקומון ומחזירים לו כגמולו בכמה מאות עותקים. פעם היו מי שבחרו באולמות בתי המשפט לחיפוש צדק היום יש את "שמש". פעם היו יושבים על כוס יין ומקטרת ומלבנים עניינים, היום מפיצים מקומון מסתורי ועורכים עמו חשבונאות. פעם היינו מדברים איש ללב רעהו מתפייסים ומשלימים היום מחפשים את הדרך להוציא איש לאחיו את הלב........... .
המקומון החדש דק כמו מצה ........ אך קשה לעיכול כמו כיכר לחם שלמה!!
תגובת ענת חובב העורכת והכתבת של המקומון "שמש":
"זה אינו עיתון דימונאי שגרתי קונבנציונאלי כפי שאתם מכירים או לצערכם הרגילו אתכם. אלא מדובר בכתב עת פובלציסטי אשר אמור להביא דעות אישיות שלי ושל המערכת שכרגע לא נחשוף את שמם או זהותם, דרכן תשתקף האמת במערומיה. לכתב העת "שמש" אין שום חובה או אחריות לדווח חדשות שוטפות לציבור וזאת משום שאינו נשען על כספו של משלם המיסים כמו "המקומונים" האחרים, במידה ויכנס פרסום ציבורי ולא פרטי, נשקול משקולי מערכת את צעדנו בעתיד. אנו מאמינים שצו השעה הוא לשדרג את תודעתנו כתושבי דימונה במקום "להמציא" חדשות לבקרים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה