יום חמישי, 16 באפריל 2009

העידן של ליאור "כל היום אני חושב עליה" דטאוקר


פרידה כואבת מאהבת נעוריו ליזי הובילה את ליאור דטאוקר (30) מדימונה לכתיבת המגה להיט חושב עליה. אבל דווקא שותפו לדואט עידן יניב זכה לחשיפה גדולה. דטאוקר חושף צדדים מפתיעים בעבודתו ומבטיח שתשמעו עליו בעתיד. ולכל המודאגים: ליאור וליזי התחתנו לפני ארבעה חודשים
לפני ארבעה חודשים התחתן הזמר והיוצר ליאור דטאוקר (30) מדימונה עם אהובתו מגיל 17, ליזי. האהבה הגדולה הובילה, לפני שבע שנים בדיוק, לפרידה מצמררת שהביאה את דטאוקר להזיל אין ספור דמעות. בעקבותיהן התיישב מול הפסנתר וכתב שיר ספונטני עם המילים "כל הזמן אני חושב עליה ומנסה להתגבר", וקרא לו "חושב עליה". השיר הפך במטה קסם ללהיט מטורף בביצוע מרטיט של דטאוקר ועידן יניב.
למרות שלדטאוקר יש לפחות זכויות שוות בהפיכת השיר ללהיט חם, למגינת ליבו לא נותר לו אלא להביט מהצד איך הפוקוס ואורות הזרקורים הבליטו רק את עידן יניב, ואילו הוא עמד בצד ונהנה פחות מיצירת הפאר שלו.

ממה לדעתך נבע חוסר הפרגון הזה?
"כל מי שעמד מאחורי השיווק של עידן הוציא המון כסף למענו, כי הם רצו לקטוף את הפירות. ברגע שהשיר מאוד הצליח, הם התעלמו מחלקי כי היה להם נוח לשים את הפוקוס על עידן. היום הייתי פועל אחרת, כי אני יודע איך התעשייה עובדת. אז הייתי תמים".

ואם תקבל הצעה לשיר דואט עם זמר מסוים?
"אז יהיה חוזה חריף מאוד".

ניגנתי ובכיתי יחד
אז אתה מודה בדיעבד גם לפרידה הקשה?
"כשנפרדנו אמרתי לעצמי, כמה כיף. חופש. אחרי שלושה חודשים חברים שלי אמרו לי שהיא יוצאת עם בחור אחר. היה לי קשה עם זה, אז דבר ראשון הלכתי לפסנתר וישר יצא לי שיר. ניגנתי ובכיתי יחד, שרתי ובכיתי. תקופה מרגשת. עד היום היא אומרת לי: 'בוא ניפרד, תכתוב להיט ונחזור'. סתם נו, היא מדהימה".
דטאוקר נולד בדימונה לאבא ממוצא הודי ולאמא ממרוקו. בגיל שש הוא נאלץ להתמודד עם גירושי הוריו, ועבר להתגורר עם אמו בהרצליה. כשהיה מגיע לבקר את אביו בדימונה, נאלץ דטאוקר להיסחב איתו ועם להקתו. הוא נמשך לפרונט וביקש מאביו להשמיע את קולו. רעיון פנטסטי בדיעבד, מאחר שברגע שהיה עולה לבמה ופותח את פיו, האנשים באולם היו עוצרים רגע כדי לשמוע את קול הזמיר בפוטנציה. משם כבר הוא נדבק בחיידק שלא מרפה ממנו עד היום.

"החיים שלי השתנו כשהכרתי את דליק ווליניץ עמו הופעתי בכל שבת בבוקר בערוץ שתיים בשידור חי של בוקר של כיף", מספר דטאוקר. לאחר השחרור מהצבא,
ובעזרתו של דליק ווליניץ, נכנס דטאוקר לעולם השואוביז. הוא החל להלחין שירים לערוץ הופ והתאהב בהופעה בפני ילדים. הוא התקבל כשחקן להצגה סופי ומופי עם סופי צדקה. כן, תתפלאו. הוא מופי בעצמו. הוא גם דיג דיג דוג, שם הוא משתף פעולה עם ווליניץ (הבובה הכתומה? זה הוא).

"בגלל השיר חושב עליה חושבים שאני זמר מזרחי", אומר דטאוקר, שהוציא לאחרונה תקליט. "אומנם אני מת על מוזיקה מזרחית, אבל מה שאני יוצר ומה שיוצא ממני זה לא בדיוק זה. אנשים מרימים גבה כששומעים אותי שר ושומעים פתאום בלוז או בלדה מרגשת. הוצאתי אלבום כדי לעלות למסלול. יגידו מה שיגידו, יאהבו או לא יאהבו. אני כבר עובד על אלבום שני כי אני ממשיך בדרך שלי ומאמין בחומרים שלי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה