יום חמישי, 14 במאי 2009

הרכבת בין דימונה לאילת היא אחת מהיעדים המרכזיים במשרד התחבורה

מאת: שלום בר-אבי.
השר החדש במשרד התחבורה ישראל כץ "הליכוד" הוא אחד השרים הבודדים שתקציב משרדו לא רק שלא קוצץ, אלא נוסף לו תקציב. השר שבע רצון מהמצב ומבטיח כי הוא לא יעשה שום רגע חושבים, "מי שמדיניות משרדי לא מוצאת חן בעינו אחליף אותו בלי לספור עד שלוש. אעשה הכול שקו הרכבת לאילת יהפוך את פני עורק התחבורה בישראל לדבר הכי טוב שקרה לנו בתחום התחבורה בדרום הארץ. אלחם בתאונות הדרכים בכל דרך שרק אמצא לנכון". השר הוסיף ואמר, "אני הבן-אדם הכי רגוע בעולם אחרי העברת התקציב. משרד התחבורה הוא אחד משלושה משרדים בלבד שקיבלו תוספת". כץ מוסיף כי בכירים באוצר אף הבטיחו לו כי הקיצוץ הרוחבי המתוכנן בכל משרדי הממשלה - בשיעור של 5% - לא ייפגע בסופו של דבר במשרד התחבורה. כפי שכבר הבהיר, כץ מתכוון להוביל השקעות חסרות תקדים בהקמת תשתיות רכבת וכבישים. "איך שלא תהפכו את הדברים, בתשתיות תחבורה יושקעו בעשור הבא - כלומר עד 2020 - יותר מ-100 מיליארד שקל", הוא אומר. למרות שטרם גיבש תוכנית עבודה סדורה ולוחות זמנים מחייבים, לשר התחבורה יש מתווה ברור לפיו יושקעו מיליארדי השקלים: "חיבור הפריפריה באמצעות תשתיות התחבורה הוא מטרה לאומית וכלכלית, וכמובן שגם חברתית". ובראש סדר העדיפויות נמצאת רכבת ישראל, עם תכנית לקידום מהיר ככל האפשר של ארבעה קווים חדשים: הקו בין דימונה לאילת, רכבת העמק, המסילה המזרחית, וקו בין עכו וכרמיאל.
צילום: באדיבות - לע"מ.
הכתבה במלואה תתפרסם ברשת האינטרנט העירוני ב "שער העיר דימונה" ו "דימיונה" קריאה וגלישה נעימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה