יום שבת, 18 ביולי 2009

החברים תומכים? פחות דיכאון אחרי פיגועים


ממחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון עולה כי נערים ונערות שנהנים מתמיכה חברתית התמודדו טוב יותר עם פיגוע התאבדות שהתרחש בעיר מגוריהם
תמיכת החברים גוננה על מתבגרים מפני ההשפעה הקשה של פיגוע התאבדות. כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי פרופ' גולן שחר מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון שבנגב המחקר נערך בשיתוף פרופ' כריסטופר הנריץ' מאוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה בארה"ב.

במהלך המחקר, שמומן על ידי הקרן הדו-לאומית ארה"ב-ישראל למדע, עקבו החוקרים אחרי 90 נערים ונערות מתבגרים בדימונה לפני ואף אחרי פיגוע ההתאבדות.

הפיגוע המדובר התרחש ב-4 בפברואר 2008. כזכור, בפיגוע נהרגה אשה אחת ונפצעו 30 בני אדם. היו מעורבים בו שני מחבלים מתאבדים, שיצאו מרצועת עזה
ונכנסו לישראל עם חגורות נפץ.

אחד מהם פוצץ עצמו בקניון בעיר והשני נורה ונהרג על ידי קצין משטרה בטרם הספיק לפוצץ את חגורתו. הארגונים חללי אל אקצה והחזית העממית לקחו אחראיות על אותו פיגוע.

החוקרים מצאו כי מתבגרים אשר, לפני הפיגוע, דווחו על רמות נמוכות של תמיכה מצד חברים, פיתחו תגובות דיכאוניות בעקבות הפיגוע. לעומת זאת, מתבגרים אשר, לפני הפיגוע, דיווחו על רמות גבוהות של תמיכה מצד חברים, דיווחו על רמות נמוכות של דיכאון לאחר הפיגוע.

ממצאים אלה, פורסמו אתמול בכתב העת PEDIATRICS, הנחשב לכתב עת מוביל בתחום רפואת הילדים. הממצאים יהוו בסיס לפיתוח תכניות התערבות ומניעה חדשניות לאוכלוסיות מתבגרים החשופים לטרור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה