יום שני, 26 בינואר 2009

התפתחות דרמטית בפרשת חקירת המשטרה ברכבת .


מאת: שלום בר-אבי.
ביחידת ההונאה של משטרת ישראל במרחב מרכז הצטברו עד היום ראיות רבות מאוד לכאורה נגד מספר בכירים ברכבת. המשטרה החלה בביצוע מעצרים של חשודים בקבלת טובות הנאה מעובדים חדשים שהתקבלו לרכבת. על פי החשד גם בפרשה זו יש את המושג "מעטפות מלאות במזומנים". אחד העצורים הוא בכיר מאוד לשעבר ברכבת ושימש בתפקיד ניהולי רם דרג. היום הותר לפרסום כי אחד העצורים הוא עובד רכבת וותיק מאוד תושב דימונה. העצור כבר שוחרר לאחר שהיה עצור בידי המשטרה יומיים ונחקר על ידי חוקרי מפלג ההונאה ביבנה מספר שעות ארוכות. ביחידת ההונאה בטוחים כי בקרוב יוכלו לגבש עמדה כי יש בה לחזק את חקירתם ואלו ימליצו בפני הפרקליטות על הגשת כתבי אישום לפחות נגד חלק מהחשודים. את חלק המעצורים מייצג עורך הדין והמשפטן דוד ליבאי. מקורבים לעצור (ששוחרר) מדימונה מספרים
ל "חדשות דמיונה" כי דווקא נגד "הדימונאי" לא תוכל המשטרה להגיש כתב אישום כי הוא מוכר מאוד כאדם חביב האוהב את הבריות ואינו מזיק ושאין ידו במעל. החברים שלו מדימונה מספרים: "הוא אדם חביב התורם רבות לחברה הדימונאית, להערכתנו הוא מעולם לא קיבל כסף או טובת הנאה מאף אחד, על קידום בתפקיד או בשל קבלת עובד חדש. הוא היה מאוד מקורב להנהלה במאבק האחרון וגם מקורב לוועד הארצי. אולי כל "חטאו" שהוא לא היה שותף בעיצומים האחרונים שנועדו להגן על אדם אחר תושב העיר שהיה על הכוונת לפיטורין. חשדנו בו שהוא אולי איש של ההנהלה, אבל הוא בטוח לא לקח מעולם שוחד או דבר אחר. ההפך הגמור מדובר בבעל משפחה שמפרנס אותה בכבוד, הוא תורם רבות לילדי העיר, ואף תורם מחוץ לעיר בזכות כישרון מיוחד שיש בו". החברים משוחחים איתנו וממשיכים לספר: "הוא היה מוכן לחשוף את חשבונות הבנק שלו הוא נשבע שאין לו חריגה, אם הוא היה מקבל כסף מכל אלו שעזר להם להתקבל במושגים של דימונה הוא היה "מיליונר", ולא הם כך פני הדברים".
שאר העצורים הבכירים שוחררו לביתם. חלקם ממתינים לבאות, חלקם חזר לעבוד ועדיין ממתינים להתפתחיות. בתחנת הרכבת בדימונה שורר כרגע שקט מתוח מאוד, העובדים בקושי מנהלים שיחות פתוחות, כל אחד חושד שהאחר מנהל מעקב אחריו ומדווח הלאה, האווירה ברכבת בדימונה מאוד מתוחה.
"אצלנו הכל יכול להיות, האווירה ברכבת כבר רקובה כמעט שלוש שנים, כולם מלכלכים על כולם, כולם בוגדים בכולם, אין לנו יותר אמון אחד בשני והכול נעשה מאחורי הגב ולא באופן ישיר, זה הכי כואב לנו".
אומרים העובדים ומוסיפים. "פעם רכבת דימונה הייתה משפחה אחת גדולה תומכת וחזקה. פעם הוועדים הגדולים היו באים לבקש מאיתנו עזרה וגיבוי במאבקים חברתיים וכלכליים, כיום אנחנו מפורקים לחלוטין. אין לנו את הכוח והעוצמה שהיו לנו בעבר. אין לנו את החיוך בבוקר בעבודה, כולם מדברים על העצורים ועל השמועות בעיקר המגיעות אלינו מחדרי החקירות ביבנה. רובם של הדברים הם שמועות לא מבוססות, וחלקם נשמעים או מועברים לנו על ידי הנחקרים עצמם. כל אחד והגרסה שלו. אנו חוששים שהכול נהרס, שייצא לנו שם של מושחתים, הרוב המוחלט של העובדים ברכבת דימונה הם אנשי עבודת כפיים, אין לנו כל רצון שהתדמית שלנו תתלכלך, גם על הכתבה הזו אנחנו נשבעים לך שחלק מהעובדים יהמרו מי דיבר איתכם ומי לא, לצערנו מקום העבודה הזה נהרס ויש לשקם אותו מחדש". סיימו העובדים את השיחה הקשה.
כך או אחרת המשטרה לא חדלה לרגע ממלאכת החקירה של "פרשת השחיתות (לכאורה) ברכבת" וככל הנראה מדובר בעניין של ימים עד שתתרחש התפתחות נוספת, או בשורה על ההמלצה להגשת כתבי אישום, כאמור נגד חלק מהמעורבים בפרשה.
מערכת "חדשות דמיונה" שומרת במערכת את שמות כל המעורבים, וזמני מעצרם, המערכת ממשיכה במעקב אחר הפרשה ותעדכן מעת לעת". התמונה: מתוך אתר "רכבת ישראל".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה