יום שבת, 7 בפברואר 2009

אלפיים ותשע – ותש"ע .

מאת ענת חובב.

בספטמבר הבא (עלינו לטובה) תיפגש השנה האזרחית אלפיים ותשע עם תש"ע העברית.
תש"ע – משלום ישועה מקבלת את הגיבוי של השנה הלועזית המסתיימת במילה "ותשע".
מסתבר שאנחנו קרובים מאוד להזדמנות נפלאה של צירופים במקום הפרדות. האיחוד האוניברסאלי ע"פ עקרונות התודעה האנושית , הוא הכנה לעליית מדרגה אל האיחוד הקוסמי. עקרונות העל – הם קוסמיים בניגוד לטבע האנושי שואפים לאיחוד ולצירוף במקום להפרדה ולפילוג.
ע"פ תורת הסוד בעת הבריאה התרחשה אותה שבירת כלים מדוברת שפיזרה בעולם ניצוצות שאמורים להתאחד שוב לכדי השלם. הרבה מאוד רמזים נכתבו בסודות התורה על אופן האיחוד בדרך אל השלום העולמי. משום כך טוענים מקובלים רבים שחובה היום על כולם, ללמוד את תורת הסוד ולא להסתפק בפשט שרב בו הנסתר על הגלוי . תורת הסוד מרימה את משמעות המילים אל המשמעות העלינוה שלהם ומפקיעה אותנו מעולם החומר המפריד, המגביל, הלוחם ! אלפיים – ותש"ע הלועזית ו"תשע" העברית הן נקודת מפגש שאי אפשר להבין אותה או לקבל אותה מתוך הראיה הפשטנית של התורה וזהו הזמן בו חובה על העם היהודי להרחיב את משמעות המסר האלוקי ולהציל אותו מכל אי – ההבנה ההופכת אותו לכלי מלחמתי המנציח עוינות בין עמים, לאומיים, גזעים ומינים.
ראיית הפשט שבתורה לבדה נקראת " קטנות דמוחין ", והבנת הסוד נקראת " גדלות – דמוחין ". בלי עליית מדרגה בתובנות האמונה היהודית היה קשה בכל מובן שהוא להגיע אל אותה "גאולה " מדוברת הכוללת גם את הפן הפוליטי – אקולוגי - גלובלי של העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה