יום שישי, 27 במרץ 2009

יוזמה: כרטיסים מגנטיים לנזקקים בדימונה על פי קריטריונים מוקפדים.



מאת: שלום בר-אבי.
במסגרת פרויקט ניסיוני שיופעל על ידי האגף לשירותים חברתיים בעיריית דימונה שיפוקח אישית על ידי מרינט וקנין סגנית ראש העיר, אדו מנקיטה מנהל האגף משה נחום ראש המנהלת ומשה עמרם עוזר ראש העיר לטיפול בפרט בקהילה, יקבלו משפחות נזקקות העומדות בקריטריונים כרטיס מגנטי שישמש לקניות בהיקף של מאות שקלים למשך תקופה קצובה, תלוי בגודל המשפחה ובשאר הקריטריונים שנקבעו מראש באגף לשירותים חברתיים בעיריית דימונה. תושבת דימונה רינה אם חד הורית (שם בדוי) אומרת: "אני קונה דברים זולים. עכשיו אפשר לקנות קצת יותר ולשמח את הילדים שלי שלא ירגישו במחסור ובמצוקה בה אני שרויה". משה עמרם שהיה פעיל מאוד וגייס למעלה מ 25.00 שקלים ביום ההתרמה המיוחד לנזקקים ופעיל מרכזי במועצה הציבורית הפועלת לצד האגף לשירותים חברתיים בעיריית דימונה החליטו לשנות את חלוקת המשאבים תוך שמירת כבודם וחיסיון מלא על פרטיהם האישיים של המקבלים, בעקבות כתיבת האמנה של עוזר ראש העיר משה עמרם הוחלט על שינוי בתפיסת העולם של חלוקת סל העזרה הראשונה למשפחות הנזקקות והוחלט על מעבר לחלוקת כרטיסים מגנטיים. הכרטיס החדש יוטען בסכום כסף מסוים (מאות שקלים) לפי צורכי המשפחה והחלטת הוועדה הציבורית במאות שקלים מדי חודש, למשך שנה. הוא יאפשר לנזקקים קנייה ברשתות מזון, לא כולל סיגריות ואלכוהול. משה עמרם מסביר את מהות הכרטיס: "לעתים קרובות הנזקק לסיוע מאוד בודדים, ואנחנו מחויבים להם כחברה בריאה הדואגת לחלש ולעיתים אם יהיה צורך בכך למקרה חירום נפעיל גם חלוקת מזון עם מתנדבים שבאים לבתיהם. לעניות דעתי ותפיסת עולמי בתחום רווחת הפרט כאשר נזקק מקבל כרטיס פלסטיק והולך איתו לחנות לרכוש מזון, כבודו נשמר והוא גם בוחר בדיוק מה לקנות". רינה מסכמת את הדברים ואומרת "המדינה אומנם משלמת לי קצבת ביטוח לאומי על פי החוק אך לצערי אין זה מספיק, ואני רגילה להסתפק במה שיש. בשל מצבי ומצב ילדיי אני למדתי להסתפק במועט. אני משתדלת לקנות דברים זולים. עכשיו אפשר לקנות קצת יותר ובעיקר לתת לילדים הרגשה טובה בדרך לבית הספר וגם בבית לאחר הלימודים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה